09123363152- 09123608895
info@starcogroup.ir

مهارت های نرم و توسعه فردی


آشنایی با مدل 7C ارتباطات، مدلی برای شکل دهی ارتباطات اثربخش

مدل 7C ارتباطات بیان کننده اصول شکل گیری و ایجاد ارتباطات مؤثر می باشد. بطور کلی رعایت این اصول هفت گانه در شکل گیری ارتباطات اثربخش کمک شایانی می کند. این اصول به طور گسترده در ارتباطات حرفه‌ای و شخصی برای انتقال پیام‌ها به صورت واضح و متقاعدکننده استفاده می‌شوند. اصول 7گانه ارتباطات برای ایجاد ارتباط موفق، در نوشتار و در گفتار، یا حتی ارتباطات غیرکلامی، کلیدی هستند. آن‌ها به کاهش سوءتفاهم، افزایش کارایی، و اطمینان از انتقال مؤثر پیام مورد نظر کمک می‌کنند. با استفاده مداوم از این اصول، می‌توانید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیده و در تعاملات حرفه‌ای و شخصی خود به نتایج بهتری دست یابید. در این مطلب شرحی از هر یک از اصول هفتگانه به همراه مثال های مربوطه ارایه شده است.

جایگاه ارتباطات اثربخش(Effective Communication) در زندگی شخصی و حرفه ای

ارتباطات اثربخش یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های تعامل انسانی است و اهمیت آن در سطوح شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی گسترده است. ارتباطات مؤثر در سازمان ها برای دستیابی به اهداف، تقویت همکاری و ایجاد و حفظ محیط کاری مثبت ضروری است. ارتباطات شریان اصلی تعاملات انسانی است. شکل گیری ارتباطات مؤثر نه تنها به ما اجازه می‌دهد تا افکار و ایده‌های خود را منتقل کنیم، بلکه نقش حیاتی در ایجاد روابط، حل مسئله، پیشبرد نوآوری و رهبری مؤثر ایفا می‌کند. بدون ارتباطات مؤثر، سوءتفاهم‌ها فراگیر می‌شود، همکاری دشوار خواهد بود و پیشرفت در هر دو حوزه شخصی و حرفه‌ای به شدت مختل خواهد شد. بنابراین، تسلط بر ارتباطات کلید موفقیت در تقریباً هر جنبه‌ای از زندگی است.در این نوشته، به مهمترین دلایل اهمیت ارتباطات پرداخته شده است.

درباره‌ی نویسنده
دکتری مدیریت منابع انسانی و دارای بیش از 18 سال تجربه مشاوره و اجرا در زمینه سیستم سازی و ارایه راهکارهای منابع انسانی در سازمان های مختلف و سرارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی 34000
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...