نحوه شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) در فرایندهای منابع انسانی و نحوه به کارگیری آن ها
شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) معیارهایی هستند که برای اندازهگیری و ارزیابی میزان موفقیت یک سازمان، تیم یا فرد در دستیابی به اهداف مشخص مورد استفاده قرار میگیرند. این شاخصها به سازمانها کمک میکنند تا عملکرد خود را پایش کنند، تصمیمگیریهای آگاهانهتری بگیرند و بر اهداف استراتژیک خود متمرکز بمانند. برای شناسایی و تعریف شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) در حوزه منابع انسانی، باید رویکردی ساختاریافته و گامبهگام اتخاذ شود. در این فرآیند، باید اطمینان حاصل شود که KPIها به اهداف سازمانی مرتبط باشند و بتوانند عملکرد تیم منابع انسانی را بهطور مؤثری اندازهگیری کنند.