عنوان دوره: بازمهندسی و طراحی ساختار سازمانی
مقدمه:
ساختار سازمانی ابزاری است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ میشوند. سازمانها، ساختارهایی را به وجود میآورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تصریح میکند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی، همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند. ساختار سازمانی تعیینکننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص میکند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستمهایی است که به وسیله آنها همه واحدها یکپارچه میشوند و در نتیجه ارتباط در سازمان تضمین خواهد شد. ایجاد یک ساختار کارا و موثر برای استفاده بهینه از منابع و اولویت اقدامات و فعالیت ها، در صدر برنامه های مدیریت ارشد هر سازمان است.
در این دوره محاطبان با اصول علمی و عملی در طراحی ساختار سازمان آشنا می شوند.
سرفصل های دوره:
- تعریف ساختار سازمانی
- ویژگی های یک ساختار سازمانی اثربخش
- انواع ساختار سازمانی و ویژگی های هریک
- عوامل مؤثر بر طراحی ساختار سازمانی
- ارتباط ساختار سازمانی با فرایندهای سازمانی
- تفاوت شغل و پست و سمت در ساختار سازمانی
- مفهوم سطوح و لایه های سازمانی
- تعریف حیطه نظارت و اندازه بهینه آن
- تمرین عملی طراحی ساختار سازمانی برای یک مورد کاوی
- مفهوم چابکی در ساختار سازمانی
- تعریف بازطراحی و بازمهندسی ساختار و اصول حاکم بر آن
- آشنایی با عارضه های ساختار سازمانی و نحوه تشخیص آن ها
- تمرین عملی عارضه یابی ساختار سازمانی نمونه و بازطراحی ساختار براساس آموزه های دوره
مدرس دوره:
علیرضا محمدی: دکتری مدیریت منابع انسانی- بیش از 18 سال سابقه مشاوره، اجرا و تدریس در حوزه منابع انسانی و توسعه فردی، متخصص در ارایه راهکارها، سیستم ها و روش های منابع انسانی، سرارزیاب جایزه تعالی سازمانی 34000 |
مدت زمان دوره: 8 ساعت حضوری
هزینه برگزاری دوره در سازمان: 12 میلیون تومان
ظرفیت بهینه سازمانی: 16 نفر
هزینه ثبت نام فردی: 2 میلیون تومان
جهت درخواست دوره آموزشی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید: 09123363152- 09123608895
و یا از طریق فرم ذیل اقدام نمایید: