عنوان دوره: مهارت بازخورد مؤثر
درباره دوره:
فرآیند ارایه و دریافت بازخورد در محیط کار، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. وقتی بازخورد مؤثر باشد، میتواند ذهنیت رشد را در نیروی کار تقویت نموده و به موفقیت سازمانی کمک کند. اگر به عنوان سرپرست یا مدیر با گروهی از افراد فعالیت میکنید، یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده خواهید داشت، کمک به رشد و توسعه کارکنانتان است، احتمالاً باید کارکنان را در صورتی که عملکرد آنها استانداردهای لازم را برآورده نمی کند، مطلع کنید. این یک موقعیت حساس است و نیاز به درایت و آمادگی دارد. اما، اگر به طور مؤثر انجام شود، ارائه بازخورد نه تنها می تواند عملکرد را بهبود بخشد، بلکه باعث ایجاد انگیزه در افراد و تقویت روابط نیز می شود.
با شرکت در دوره آموزشی "بازخورد مؤثر" ضمن یادگیری مفهوم بازخورد، نکات، اصول و انواع مدل های آن هم بصورت علمی با مباحث بازخورد مؤثر آشنا شده و هم بصورت عملی با مشارکت در تمرینات گروهی و انواع مثال هایی که مطرح می شود، یاد می گیرید که چگونه یک جلسه بازخورد مؤثر را برنامه ریزی و به شیوه ای سازنده اجرا نمایند. در این دوره آموزشی همچنین، تکنیکهایی برای مدیریت هیجانات و واکنشهای نامناسب به بازخورد و غلبه بر اضطراب احتمالی برای کمک به بازخورد گیرنده جهت بهبود عملکرد و افزایش سطح اشتیاق و انگیزه برای اصلاح، مورد بحث قرار خواهند گرفت.
مخاطبان دوره:
- افرادی که به دنبال رشد و توسعه مهارت های انسانی خود می باشند.
- مدیرانی که به رشد و توسعه اعضای تیم خود اهمیت داده و می خواهند ارتباط مؤثری را با آنها ایجاد نمایند.
سرفصل های دوره آموزشی:
- بازخورد چیست و چرا باید بازخورد بدهیم؟
- عملکرد مغز در زمان دریافت بازخورد
- تفاوت بازخورد و انتقاد
- آشنایی با انواع بازخورد
- بازخورد تقویت کننده (Reinforcing Feedback)
- بازخورد سازنده (Constructive Feedback)
- بازخورد تملق آمیز (Flattering Feedback)
- بازخورد جنجال برانگیز (Proactive Feedback)
- اصول و نکات ارایه بازخورد مؤثر
- انتخاب زمان مناسب
- شفاف و مشخص بودن پیام
- استفاده از عبارات اول شخص
- قضاوت ممنوع!
- تمرکز بر روی پیام مورد نظر
- توجه به هیجانات و حالات بازخوردگیرنده
- اطمینان از درک صحیح پیام
- آشنایی با انواع مدل ها و تکنیک های ارایه بازخورد
- مدل ساندویچی(Feedback Sandwich)
- مدل پندلتون(Pendleton Model Of Feedback)
- مدل SBI
- مراحل ارایه بازخورد مؤثر
- اجازه گرفتن برای ارایه بازخورد
- توصیف موقعیت
- توصیف رفتار
- توصیف اثر و پیامد رفتار
- بیان شفاف انتظار و خواسته ها
- شنیدن صحبت های بازخوردگیرنده
- تدوین برنامه توسعه برای اقدامات آتی با مشارکت طرفین
- تشکر از بازخوردگیرنده
- مهارت شنود مؤثر
- چرا دریافت بازخورد دشوار است؟
- مدیریت هیجانات در هنگام دریافت بازخورد
- بازخورد و خودآگاهی
- پنجره جوهری
- تمرین گروهی بازخورد
نحوه برگزاری دوره:
برگزاری این کارگاه به صورت مشارکتی و تعاملی می باشد و حاضرین ضمن کسب دانش مورد نظر در نحوه ارایه بازخورد مؤثر، با انجام فعالیت ها و تمرین های عملی مختلف، به خروجی های مورد انتظار و اهداف دوره دست خواهند یافت.
مدرس دوره:
ارشیا خدایی: دکتری مدیریت رفتار سازمانی- دارنده گواهینامه کوچینگ حرفه ای، بیش از 10 سال سابقه مشاوره، اجرا و تدریس در حوزه رفتار سازمانی و منابع انسانی، متخصص در برگزاری کانون های ارزیابی و توسعه، و انجام مصاحبه های شایستگی محور و متخصص در توسعه مهارت های نرم و توسعه فردی در سطح کارکنان و رهبران سازمان |
مدت زمان برگزاری کارگاه: 8 ساعت به صورت حضوری
هزینه ثبت نام سازمانی: 16 میلیون تومان
ظرفیت بهینه سازمانی: 16 نفر
هزینه ثبت نام فردی: 2.4 میلیون تومان
جهت درخواست دوره آموزشی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید: 09123363152- 09123608895
و یا از طریق فرم ذیل اقدام نمایید: