09123363152- 09123608895
info@starcogroup.ir

دوره آموزشی مهارت بازخورد مؤثر

عنوان دوره: مهارت بازخورد مؤثر

درباره دوره:

فرآیند ارایه و دریافت بازخورد در محیط کار، امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. وقتی بازخورد مؤثر باشد، می‌تواند ذهنیت رشد را در نیروی کار تقویت نموده و به موفقیت سازمانی کمک کند. اگر به عنوان سرپرست یا مدیر با گروهی از افراد فعالیت می­کنید، یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده خواهید داشت، کمک به رشد و توسعه کارکنانتان است، احتمالاً باید کارکنان را در صورتی که عملکرد آنها استانداردهای لازم را برآورده نمی کند، مطلع کنید. این یک موقعیت حساس است و نیاز به درایت و آمادگی دارد. اما، اگر به طور مؤثر انجام شود، ارائه بازخورد نه تنها می تواند عملکرد را بهبود بخشد، بلکه باعث ایجاد انگیزه در افراد و تقویت روابط نیز می شود. 

با شرکت در دوره آموزشی "بازخورد مؤثر" ضمن یادگیری مفهوم بازخورد، نکات، اصول و انواع مدل های آن هم بصورت علمی با مباحث بازخورد مؤثر آشنا شده و هم بصورت عملی با مشارکت در تمرینات گروهی و انواع مثال هایی که مطرح می شود، یاد می گیرید که چگونه یک جلسه بازخورد مؤثر را برنامه ریزی و به شیوه ای سازنده اجرا نمایند. در این دوره آموزشی همچنین، تکنیک‌هایی برای مدیریت هیجانات و واکنش‌های نامناسب به بازخورد و غلبه بر اضطراب احتمالی برای کمک به بازخورد گیرنده جهت بهبود عملکرد و افزایش سطح اشتیاق و انگیزه برای اصلاح، مورد بحث قرار خواهند گرفت.

مخاطبان دوره:

  • افرادی که به دنبال رشد و توسعه مهارت های انسانی خود می باشند.
  • مدیرانی که به رشد و توسعه اعضای تیم خود اهمیت داده و می خواهند ارتباط مؤثری را با آنها ایجاد نمایند.

سرفصل های دوره آموزشی:

  • بازخورد چیست و چرا باید بازخورد بدهیم؟
  • عملکرد مغز در زمان دریافت بازخورد 
  • تفاوت بازخورد و انتقاد
  • آشنایی با انواع بازخورد
    • بازخورد تقویت کننده (Reinforcing Feedback)
    • بازخورد سازنده (Constructive Feedback)
    • بازخورد تملق آمیز (Flattering Feedback)
    • بازخورد جنجال برانگیز (Proactive Feedback)
  • اصول و نکات ارایه بازخورد مؤثر
    • انتخاب زمان مناسب 
    • شفاف و مشخص بودن پیام 
    • استفاده از عبارات اول شخص 
    • قضاوت ممنوع! 
    • تمرکز بر روی پیام مورد نظر 
    • توجه به هیجانات و حالات بازخوردگیرنده 
    • اطمینان از درک صحیح پیام 
  • آشنایی با انواع مدل ها و تکنیک های ارایه بازخورد
    • مدل ساندویچی(Feedback Sandwich)
    • مدل پندلتون(Pendleton Model Of Feedback)
    • مدل SBI
  • مراحل ارایه بازخورد مؤثر
    • اجازه گرفتن برای ارایه بازخورد 
    • توصیف موقعیت 
    • توصیف رفتار 
    • توصیف اثر و پیامد رفتار 
    • بیان شفاف انتظار و خواسته ها 
    • شنیدن صحبت های بازخوردگیرنده 
    • تدوین برنامه توسعه برای اقدامات آتی با مشارکت طرفین
    • تشکر از بازخوردگیرنده 
  • مهارت شنود مؤثر
  • چرا دریافت بازخورد دشوار است؟
  • مدیریت هیجانات در هنگام دریافت بازخورد
  • بازخورد و خودآگاهی  
    • پنجره جوهری
  • تمرین گروهی بازخورد

نحوه برگزاری دوره: 

برگزاری این کارگاه به صورت مشارکتی  و تعاملی می باشد و حاضرین ضمن کسب دانش مورد نظر در نحوه ارایه بازخورد مؤثر، با انجام فعالیت ها و تمرین های عملی مختلف، به خروجی های مورد انتظار و اهداف دوره دست خواهند یافت.

مدرس دوره:

ارشیا خدایی: دکتری مدیریت رفتار سازمانی- دارنده گواهینامه کوچینگ حرفه ای، بیش از 10 سال سابقه مشاوره، اجرا و تدریس در حوزه رفتار سازمانی و منابع انسانی، متخصص در برگزاری کانون های ارزیابی و توسعه، و انجام مصاحبه های شایستگی محور و متخصص در توسعه مهارت های نرم و توسعه فردی در سطح کارکنان و رهبران سازمان

مدت زمان برگزاری کارگاه: 8 ساعت به صورت حضوری

هزینه ثبت نام سازمانی: 16 میلیون تومان

ظرفیت بهینه سازمانی: 16 نفر

 هزینه ثبت نام فردی: 2.4 میلیون تومان


جهت درخواست دوره آموزشی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید: 09123363152- 09123608895

و یا از طریق فرم ذیل اقدام نمایید:

فرم درخواست دوره ها و کارگاه های آموزشی