09123363152- 09123608895
info@starcogroup.ir

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی


برنامه ریزی منابع انسانی(HRP) چیست و چگونه به چابکی سازمانی کمک می کند؟

برنامه ریزی منابع انسانی(HRP) یک فرآیند مستمر و مبتنی بر داده را توصیف می کند که در آن یک شرکت به طور سیستماتیک برای آینده از نظر منابع انسانی برنامه ریزی می کند تا اطمینان حاصل کند که مشاغل موجود با کارکنان ماهر مناسب انتصاب یافته اند. این ابتکارات کلیدی منابع انسانی را برای دوره زمانی پیش رو شناسایی می کند که به سازمان کمک می کند تا به اهداف استراتژیک خود دست یابد و مزیت رقابتی خود را بدون کمبود یا زیاده روی در کارکنان(Overstaffing) حفظ کند.

مدیریت استراتژیک منابع انسانی(SHRM)، ضرورت سازمان های متعالی

یکی از موضوعات کلیدی در حوزه منابع انسانی توجه به تعاملات فرایندها و اقدامات مختلف با یکدیگر می باشد به گونه ای که مجموعه فعالیت ها در حال انجام بتواند ارتباط سیستماتیک و سینرژیک با یکدیگر داشته باشند، و همچنین در نهایت بتوانند منجر به تحقق اهداف سازمان و توسعه فردی کارکنان گردد. هدف از مدیریت استراتژیک منابع انسانی(SHRM) ایجاد همسویی عمودی(Vertical Alignment) بین استراتژی ها و راهبردهای منابع انسانی و استراتژی ها و جهت گیری استراتژیک سازمان و از طرفی ایجاد همسویی افقی(Horizontal Alignment) بین حوزه های کارکردی مختلف منابع انسانی از جمله، جذب، آموزش و توانمندسازی، جبران خدمات، مدیریت عملکرد و ... می باشد.

درباره‌ی نویسنده
دکتری مدیریت منابع انسانی و دارای بیش از 18 سال تجربه مشاوره و اجرا در زمینه سیستم سازی و ارایه راهکارهای منابع انسانی در سازمان های مختلف و سرارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی 34000
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...