09123363152- 09123608895
info@starcogroup.ir

دوره آموزشی مدیریت عملکرد کارکنان

عنوان دوره: مدیریت عملکرد کارکنان(Performance Management)

هدف دوره 

مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد و حفظ عملکرد بهبود یافته در کارکنان است که منجر به افزایش اثربخشی شرکت‌ها می‌شود. مدیران با تمرکز بر توسعه کارکنان و همسویی اهداف شرکت با اهداف تیمی و فردی، می توانند محیط کاری ایجاد کنند که هم کارمندان و هم شرکت ها را قادر  سازد تا پیشرفت کنند. مدیریت عملکرد مؤثر به سازمان ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان نقش های خود را به خوبی درک می کنند، بازخورد سازنده دریافت می کنند و حمایت لازم برای دستیابی به اهداف و انتظارات تعیین شده خود را دارند

هدف از این دوره، آشنایی متخصصین و متولیان منابع انسانی در سازمان با اصول، مفاهیم و تئوری های مطرح در حوزه های مدیریت عملکرد کارکنان است. در این دوره فراگیران ضمن کسب دانش تئوری، به صورت عملی نیز نسبت به روش ها، تکنیک و ابزارهای مختلف، و نحوه استفاده از آن ها نیز آشنا می شوند.

مخاطبین دوره: مخاطبین این دوره کلیه متخصصان و متولیان در حوزه منابع انسانی می باشد که می خواهند دانش و مهارت مدیریت عملکرد را به دست آورده و در آن به عنوان یک متخصص حرفه ای فعالیت نمایند. همچنین کلیه سطوح مدیریتی سازمان که کارمندانی را سرپرستی می کنند و نیاز است با دانش و مهارت های مدیریت عملکرد آشنا باشند تا بتوانند در افزایش بهره وری کارکنان خود و کمک به توسعه آن ها نقش موثری داشته باشند.  

نحوه برگزاری دوره: برگزاری دوره به صورت حضوری در محل کارفرما برگزار می شود.

برگزاری این دوره به صورت مشارکتی و تعاملی می باشد و حاضرین ضمن کسب دانش مربوطه، و آشنایی با مثال های مختلف و مطالعات موردی، با انجام تمرین­ های عملی به ارتقای مهارت لازم در زمینه مورد نظر می پردازند. 

سرفصلهای دوره:

  1. اصول و مفاهیم مدیریت عملکرد کارکنان
    • اهمیت مدیریت عملکرد و اهداف آن
    • جایگاه مدیریت عملکرد در نظام مدیریت منابع انسانی
    • تاریخچه و روندهای نو در مدیریت عملکرد
    • تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد
    • چرخه مدیریت عملکرد
    • ابعاد عملکرد
    • مدلهای مدیریت عملکرد
  2. برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری عملکرد
    • تنظیم توافقنامه عملکردی و تنظیم اهداف فردی
    • برگزاری جلسه ابتدای دوره و توافق اهدف فردی 
    • همسوسازی اهداف­ و انتظارات فردی با اهداف سازمانی و برنامه های استراتژیک
    • برنامه ریزی عملکرد سه سطحی (سازمان- واحد- فرد)
    • نحوه استفاده از KPIها
    • هدف گذاری به روش OKR
    • آشنایی با هدفگذاری SMART
    • تعیین انتظارات شایستگی و اخلاقی 
  3. هدایت و توسعه عملکرد
    • ثبت وقایع حساس
    • اهداف و اصول بازخورد عملکرد
    • بازخورد مستمر (Continuous Feedback) 
    • بررسی منظم (Regular Check-in)
    • بازخورد بلادرنگ (Real-time Feedback)
    • روش های ارایه بازخورد عمکردی و برگزاری جلسه بازخورد
    • اصول مربی‌گری (Coaching)  
    • روش مربی‌گری در ارائه بازخورد
    • نقش مدیر به عنوان یک کوچ(Manager as a Coach)
  4. ارزیابی و مرور عملکرد
    • انواع روشها و فرمهای ارزیابی عملکرد
    • معیارهای ارزیابی و سنجش میزان دستیابی به اهداف عملکردی 
    • برگزاری اثربخش جلسه ارزیابی عملکرد
    • انواع خطاهای ارزیابی عملکرد و نحوه مواجهه با آن­ها
    • نحوه توزیع امتیازات در ارزیابی عملکرد و آشنایی با منطق توزیع اجباری
    • ارزیابی 360 درجه و ملاحظات اجرایی آن
  5. همسویی افقی مدیریت عملکرد با سایر فرآیندهای منابع انسانی
    • مکانیزم های قدردانی و پاداش کارکنان
    • پاداش های بیرونی و درونی
    • ایجاد انگیزه در کارکنان با عملکرد بالا
    • مواجهه با کارکنان دارای عملکرد پایین
    • تدوین برنامه توسعه فردی(IDP و PDP)
    • تنظیم پرداخت های متغیر بر اساس عملکرد در نظام جبران خدمات
    • برنامه ریزی جانشین پروری و مدیریت استعداد
    • برنامه ریزی مسیر شغلی و ارتقا و ترفیع

گواهی پایان دوره

در طی دوره به منظور تثبیت آموخته ها پس از هر جلسه تمریناتی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود. در صورتی که شرکت کنندگان مشارکت فعال در انجام تمارین  و فعالیت های طرح ریزی شده در دوره را داشته باشند، به آن ها گواهینامه پایان دوره اعطا می گردد.

مدرسین دوره:

علیرضا محمدی: دکتری مدیریت منابع انسانی- بیش از 18 سال سابقه مشاوره، اجرا و تدریس در حوزه منابع انسانی و توسعه فردی، متخصص در ارایه راهکارها، سیستم ها و روش های منابع انسانی، سرارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی 34000
ارشیا خدایی: دکتری مدیریت رفتار سازمانی- دارنده گواهینامه کوچینگ حرفه ای، بیش از 10 سال سابقه مشاوره، اجرا و تدریس در حوزه رفتار سازمانی و منابع انسانی، متخصص در برگزاری کانون های ارزیابی و توسعه، و انجام مصاحبه های شایستگی محور

مدت زمان دوره: 24 ساعت حضوری

هزینه برگزاری دوره در سازمان: 45 میلیون تومان

ظرفیت بهینه سازمانی: 16 نفر

هزینه ثبت نام فردی: 6 میلیون تومان


جهت درخواست دوره آموزشی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید: 09123363152- 09123608895

و یا از طریق فرم ذیل اقدام نمایید:

فرم درخواست دوره ها و کارگاه های آموزشی